Op naar pasen - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Op naar pasen - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Op naar pasen

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 Maart 2010 | Duitsland, Bad Bentheim

Mijn excuus, het is alweer een tijdje geleden! We zitten een weekje voor pasen en er is een hoop te doen. Er zijn inmiddels een hele hoop stagiaires in het huisje komen wonen en dat geeft een drukte van belang.

Gister en vandaag ben ik lekker vrij en probeer ik dus niets te doen. Dat is alleen een beetje lastig als iedereen om je heen wel aan het werk is en verwacht dat jij ook wel even dit kunt doen.. of ff dat. Dan is de dag zo weer voorbij en heb ik toch geen vrij gehad.
Gister dan ook maar ff weggegaan van het park en samen met een collega'tje die haar laatste dag had op bezoek gegaan bij een ex-receptioniste. Erg gezellig, flink koffie en thee gedronken en lekker buiten op de veranda gezeten. Er was net geen zonnetje, maar het was (en is) gelukkig wel buitenzittemperatuur.

Ik vind het erg fijn dat ze in Duitsland ook weten wat vissticks zijn, die kon ik mooi klaarmaken gister. Lastig is het een beetje dat we geen pannenlappen of vetklep hebben, en dus alle betreffende probleempjes op moeten lossen met een theedoek. Dat resulteerde gister in een klein vuurtje, toen de theedoek vlam vatte. Was niet helemaal de bedoeling. Gelukkig zit er maar een klein groot gaatje in en staat het huisje nog overend. Zometeen (helaas weer op mijn vrije dag) een afdelingsmeeting en een eindgesprek met een collega'tje en leraar.
Vandaag gelukkig nog wel even in 't zonnetje kunnen fietsen. Jammer dat duitsers nog niet echt experts zijn in het wegwijzerwereldje, alles lijkt hier op elkaar en er wordt vrijwel niets aangegeven. Gelukkig ligt Bad Bentheim op een flinke heuvel en viel het nog te zien.

Morgen weer fijn broodjes bakken om 7 uur en even een indoorprogramma voor pasen bedenken, het schijnt flink koud te worden. En op bevroren paaseitjes zitten die kids ook niet te wachten!

Motto van vandaag; KOOS IS GEEN PAASHAAS!