Ja sorry! - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Ja sorry! - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Ja sorry!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

15 Mei 2010 | Duitsland, Bad Bentheim

Ja ik weet het! Het is alweer veel te lang geleden dat ik mijn stagiaire zijn publiceer... maar goed, bij deze dan!

Het is saturday showdag, want vanavond, ja schrik niet, het is bingo-avond! En gelukkig.. prijs de hemel is het hier geen 75+ bingo als deze wordt georganiseerd, maar zit oud jong te leren hoe te spelen en andersom! Met prijzen als een mega-koos en pingpongballen is dit een waar spektakel!
Er zijn inmiddels redelijk wat stagiaires bijgekomen, er zijn er nu 4 voor de animatie en 1 voor de receptie, dus het schiet aardig op. Met mijn programma kan ik nu dus doen wat ik wil zonder dat ik me druk hoef te maken. Dat scheelt. De verhuizing is inmiddels ook aanstaande, volgende week gaan we naar twee 7 persoons bungalows. Dat betekent dus, inpakken en schoonmaken. Gezien dit al sinds de opening een stagiaire bungalow is.. héél veel schoonmaken. Gastproof maken is in dit geval niet in 1 dag haalbaar. We hebben al 1 kamer klaar. Het washok. Juist, er moet nog veel gebeuren. Dit weekend staan de avonden in het teken van zooi weggooien of meenemen? Nieuwe stagiaire die vandaag aan kwam mocht niet uitpakken maar moest haar koffers in de gang neerzetten en slechts het broodnodige eruit halen.

Verder gaat het op zich prima hier. Mentaal begonnen met aftellen, nog 9,5 week. Dus, op zoek naar een opvolger. Volgende week komt er eentje op gesprek, hopen dat dat wat wordt. Het zou een beetje zuur zijn om na een jaar te horen dat de boel compleet is ingestort.
Daarnaast bezig met voorbereidingen WK. Aanvraag indienen voor in het parkjournaal, oranje zooi halen in NL en een klein beetje roodgeelzwart. De Koos Kids Club wordt een Oranje Hol waar ook onze Oosterburen welkom zijn. Ja jongens, het kán wel. Zéér hopend op een wedstrijdje Nederland-Duitsland uiteraard. En dan spelen we de laatste 10 minuten niet, dan winnen we zoiezo.

Bentheim is nog onveranderd sinds mijn komst. De sneeuw is weliswaar weg, maar de kou, de regen en de rendieren zijn er nog. Mooie duitsers blijven ook uit.

De terugkomdag vorige week op school was geslaagd, en dan vooral het sociale aspect. Het aanhoren van verhalen van klasgenoten was een prima tijdverdrijf in verhouding tot de presentaties over je SOK, DOP, minors, punten halen en afstuderen.

Nu flink pauze houden, 3 uur lang om de uurtjes enigszins onder controle te houden. Dat gaat gelukkig aardig, broodjes bakken wordt zeldzamer naarmate er meer broodjesbakkers komen. Koos is ook verleden tijd, nu dus flink tijd voor school en andere bezigheidjes.

Stand golfkar: Afgelopen week niets stukgemaakt. Technische Dienst man vind het ondanks dat gegeven heel fijn om mij er 15 keer per dag aan te herinneren dat alles stuk kan.

Dinsdag en woensdag ben ik weer vrij, geen idee wat de plannen zijn eigenlijk. Misschien maar even op oranje-zooi jacht in NL. Enschede is altijd gezellig.

Motto: Met de zomer voor de boeg haalt Roos d'r eindexamen! Successsss!!