Help - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Help - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Help

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

19 Maart 2010 | Duitsland, Bad Bentheim

Yes! Ik ben weer in Bad Bentheim.. en ik leef nog! En geloof me, dat is een hele prestatie. Dus, als je op t moment niet aan het werk bent of even tussen de studiewerkzaamheden door m'n verhaaltje aan t lezen bent.. ga er voor zitten en neem de tijd.

Het begon zondag eind van de middag. Ik zou samen met Candice en Nick (twee stagiaires) met een vrij kleine huurauto, peugeotje 20niks, naar Oberhambach rijden. Daar ligt het Ferienpark Hambachtal, waar de trainingsweek voor alle stagiaires in Duitsland plaats zou vinden. Ik had het nodige voorbereid mbt contracten en presentaties en was er helemaal klaar voor.
Zondag middag 14.30: Melodie belt vanuit Hambachtal, of we voor 22.00 verwachten op het park te zijn ivm het afhalen van de sleutel. Jaaa dat moet lukken, we rijden om 17.00 weg.
17.15. Vertrek uit Bad Bentheim.
23.00. Aankomst in Enkirch. Ja. Niet de bedoeling. Door een afgesloten weg van de route afgegooid en natuurlijk nergens een kaart of een dorp te bekennen, afgezien van het spooky Enkirch. Mensen aangehouden, die thank God langskwamen en de Tom voor ons instelde en ons lieten zien waar we heen moesten. De oude Duitse kaart die tevoorschijn gehaald werd mochten we houden. Yeah we konden op weg. En Oh ja, of ze nog een tankstation wisten want het zou kunnen dat we daar nog even langs moesten. Jaa dat kwamen we op de weg naar Hambach nog wel tegen. Mooi.
00.15. Aankomst in Morbach. Ja. Niet de bedoeling. In Morbach is niets, echt niets. Maar ja, wij konden niet verder.. benzine op. En in Duitsland is het hip om na 22.00 alle tankstations dicht te gooien, en automaten kennen ze nog niet. Dus ik dat ene hotel binnen. Situatie uitgelegd.. geen benzine.. twee 17-jarigen in auto.. moeten nog 20 km.. heeft u nog een kamer. Nee mevrouw, helaas we zitten vol. Kak.Is er nog een ander hotel in de buurt? Nee mevrouw het spijt me. Waar is het dichtstbijzijnde tankstation? Hier in het dorp mevrouw maar die is al dicht. Mevrouw, heeft u ook niet een kast of een bank? Nee mevrouw het spijt me. Ok dan gaan we in de auto slapen. Wij terug in de auto, ik hulplijn mama bellen. Situatie uitgelegd, mama naar Google. Hotel blijkt nog 3 kamers vrij te hebben. Ik weer naar binnen.
Mevrouw, er staat op internet dat er nog 3 kamers vrij zijn, kunnen wij niet 1 van die kamers krijgen? Nee mevrouw deze zijn helaas last minute geboekt. In Morbach dacht ik? Welke idioot gaat er nou buiten hoogseizoen in Morbach een hotel boeken? Dan zit er echt iets los hoor.
Ik weer hulplijn bellen, het komt goed mam echt, de deuren zijn dicht en we staan in het licht en morgen rijden we verder zodra ik wakker ben. Echt. Wij ingepakt, slaapzak uitgerold. Zitten/liggen we net lekker, klopt er iemand op t raam. Ik tegen t plafond. Staat die mevrouw daar; ik heb goed nieuws, ik heb een kamer voor jullie.
Mijn gedachte: 'Vrouw stormt hotel kamer binnen met gezin met 1 kind. 'jullie moeten er nu uit!!!' Trommelt 15 schoonmaaksters op, poetsen poetsen poetsen en gooit gezin op straat.'
Maar goed, jammer dat ik daar niet bij was. Wij lekker geslapen, lekker ontbeten en de volgende dag naar Hambachtal gereden.
De week was super leuk. Boogschieten, bowlen, dansjes leren, lekker eten, schminken, bingo.. alles is voorbij gekomen. Ook heb ik samen met een andere begeleider, Mirjam, een presentatie gegeven over gastvriendelijkheid. Zere voeten na de bingo omdat mijn personage Mevrouw Miep vrij kleine schoenen aanhad met hakjes eronder waar Floor niet helemaal aan gewend was, maar leuk was het wel! Tijdens de week alle stagiaires leren kennen die van de zomer naar Bentheim komen, en het is een super leuke groep, ik kijk er nu al naar uit.
Ik heb heerlijk geslapen in het hotel dat ook op het park staat, en we zijn vanochtend om kwart over 9 weer weggereden. De terugweg ging gelukkig een stuk soepeler dan de heenweg. Toen ik terugkwam op het park in BB was ik in eerste instantie blij om terug te zijn.. dat veranderde na een uurtje. Er blijken twee mensen weg te gaan van de receptie en de supermarkt. Help. Ik kan mijn mensen dus binnenkort fijn in de supermarkt én achter de receptie inzetten. En oh ja, Floor? Wil je de Sport&Animatie omhoog helpen en het programma uitbreiden? Tuurlijk, leuke opdracht. Ik ben dr klaar mee. Ze lopen maar te lullen en te lullen, en ondertussen lopen alle mensen weg en komt daar niemand voor terug. Leuk joh! Volgende week dus fijne gesprekken op de planning.
Gelukkig ben ik wo/do/vr vrij, en kan ik lekker even bijkomen in Sneek! Op de terugweg mijn racefiets meenemen zodat ik eindelijk iets kan doen hier. Sportief gezien dan.. hehe goeie grap man!
Goed..

Motto van vandaag: Met het zaaien van een vrucht is een oogst nog niet gegeven.

  • 24 Maart 2010 - 21:47

    Nick:

    Goh waar ken ik dit van? xD
    was wel gezellig :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Bentheim

Bad Bentheim op z'n kop!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2010

Nog een maandje

13 Juni 2010

Mooi man!

30 Mei 2010

11 steden adrenaline

15 Mei 2010

Ja sorry!

02 Mei 2010

Weekend!
Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 35746

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: