Dagje Amsterdam - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Dagje Amsterdam - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Dagje Amsterdam

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 April 2010 | Duitsland, Bad Bentheim

Ook vandaag was ik vrij en bedacht ik maar eens goed gebruik te maken van het lekkere weer. Ik heb papa opgebeld of hij tijd had voor een lunch in unsere hoofdstad. Dat had hij, en dus zat ik om kwart voor 9 in de trein.

Toen de conducteur mijn super hippe ov tsjip kaart zag zei hij, volgens mij totaal onwetend; aah mevrouw Wolthuizen, dat klinkt wel als iets uit het oosten van het land he?
Uhm.. nou meneer, voor zover ik weet is het een vol Friese naam. Oh.. dan zit je nog wel een eindje van huis! Of ga je niet naar Friesland? Nee meneer ik ga naar Amsterdam. Aahhh Amsterdam! Dan zie ik je op de terugweg wel weer!
Juist! Hahaha wel sinds tijden weer eens een goedgehumeurde conducteur.

Eenmaal in Amsterdam naar de dam gelopen en op papa gewacht. Pannekoek met bacon gegeten aan een grachtje en toen ben ik naar het leukste winkeltje op aarde op zoek gegaan. Nou ja.. dat vind ik dan, 9 van de 10 anderen loopt er waarschijnlijk met een idee binnen zo van; uhm.. ja, kunnen we weer gaan?
A la carte in de Utrechtsestraat. Een winkeltje met álle soorten en maten topografische kaarten, van urk tot Zuid Amerika, van fiets tot vliegtuigkaarten (sja ze bestaan!). Ik heb er denk ik een half uur rond gekeken.
Toen ben ik doorgelopen naar de Albert Cuyp, zo'n must see die ik nog nooit 'geseen' had. En ik ben dr uit, ik hou van de Albert Cuyp. Kunnen ze dat niet ook in Groningen doen? Kijk, ik snap dat BB een beetje onhaalbaar is.. maar Groningen moet toch lukken! Zeer lekkere en goedkope groente- fruitkraampjes, en vreselijk shampoo gekocht haha!
Na de kilometermarkt de tram gepakt naar de prinsengracht om te kijken hoe het bij het Anne Frank huis was. Nog zo eentje. Ik had me voorgenomen om erin te gaan, maar toen ik de rij zag.. ben ik er met een grote boog omheen gelopen. In het zonnetje een ijsje eten aan de Amstel was geen vervelende vervanger. Een kijkje in de Nieuwe Kerk moest het laatste puntje zijn van mijn toerist-in-eigen-land-zijnde, maar 12 euro betalen om een kerk te bekijken vind ik dan weer een beetje jammer. Uiteraard nog even de Bijenkorf in gedoken en toen weer de tram naar het station. Binnen twee uur weer in Bad Bentheim, prima dagje dacht ik zo!
Nu lekker op de bank thee drinken en genieten van het feit dat ik zelfs morgen geen broodjes hoef te bakken!

Motto van vandaag;
Gij zult niet teveel mailen, gij zult niet stelen, gij zult uwe paaseitjes eerlijk verdelen!


  • 14 April 2010 - 12:20

    Anne Maartje:

    Floor!

    Wat lees ik nu; jij in Amsterdam en ik geen gemiste oproep? Whats kebeurd? Haha! Wat gezellig dat je met papa een pannenkoek hebt gegeten.

    Hoe is het verder met je? Al wat drukker, zodat je geen broodjes meer hoeft te bakken?

    Blijf lekker doorschrijven, ik vind je verhalen heerlijk!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Bentheim

Bad Bentheim op z'n kop!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2010

Nog een maandje

13 Juni 2010

Mooi man!

30 Mei 2010

11 steden adrenaline

15 Mei 2010

Ja sorry!

02 Mei 2010

Weekend!
Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 35765

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: