Drukke tijd - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Drukke tijd - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Drukke tijd

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Maart 2010 | Duitsland, Bad Bentheim

Alweer een tijdje geleden dat hier een verslag te vinden was, excuus bij deze! Heb een hoop gedaan de laatste dagen. Maandag avond ben ik samen met de parkmanager in de auto gestapt om 4,5 uur later in Hambachtal aan te komen, waar een ander Roompot park ligt. Hier was dinsdag en woensdag een management training voor alle S&A mensen op Duitse parken. Ik had echt geen idee wat ik daarvan moest verwachten, dus vol goede moed erheen! 'S ochtends uitgebreid ontbeten en om half 10 begonnen met de training. Deze dag kregen we de wereld aan informatie over het beleid voor 2010 wat animatie betreft, en dat ging door tot een uur of 5. Das een boel informatie! Wel erg fijn om na een maand eindelijk te weten hoe de vork in de steel zit, ik had t gevoel dat ik nu echt los kon. 'S avonds heeeerlijk gegeten, de kok had een speciaal buffet voor ons gemaakt, met steaks, heerlijke salades, véél toetjes en sauzen. Das dan weer het voordeel van 'manager' zijn! Na het eten hebben we met z'n allen nog een rondje gebowld, gebowlt, geboweld. Ofzo! In ieder geval, dat ging prima en was heel erg leuk! Toen het half 11 was maar eens naar de bungalow gegaan (foto's op hyves!). De dag was erg lang en er stond morgen nog een heel programma klaar. Maarja, wijn is fijn en dus zat ik met de parkmanager nog een halve fles wijn weg te werken voordat het half 12 werd. Toen was het wel echt klaar. De volgende ochtend was dan ook niet heel geslaagd. Vooral met het vooruitzicht dat je midden in de spits 4,5 uur in de auto moet zitten. Kak.
De training van woensdag stond vooral in het teken van de S&A stagiaires. Het zogenoemde stagevolgsysteem werd compleet doorgelopen en daarna hebben we allerlei gesprekstechnieken geoefend. Het blijkt nog een hele kunst te zijn om een stagiaire normaal te vertellen dat hij/zij stinkt. Om een uur of 2 waren we klaar, hebben we nog lekker geluncht en daarna zijn we gaan rijden. 5 uur later waren we thuis. Keulen is niet leuk in de spits.

Vanochtend eens flink in de papieren gedoken om alle stagiaires op een rijtje te krijgen voor van de zomer. En toen kwam ik erachter dat de stagiaire die 1 april zou komen... jep.. niet komt. En dan is het pasen, en zijn de Nederlanders een paar dagen vrij, zijn de Duitsers 2 weken vrij.. en dan is het hier dus.. drúk! En dan ga je dood als je hier maar met z'n 2en bent. Dus dat moet op de een of andere manier nog even gefixt worden.

De nieuwe stagiaire, Candice, is imiddels wel aangenomen en dus zitten we nu hier met z'n 3en in huis. Das best gezellig, alleen zit de koelkast stampvol en hebben we te weinig bestek. En dan te bedenken dat we van de zomer met 7 hier zijn! Help?

Koos heeft me erg gemist van de week, en is blij dat ik weer terug ben.

Motto van vandaag; Als pasen en pinksteren op 1 dag vallen hebben we alles gelijk in 1 keer gehad.