Straatfilms, hond in vaas en drukte - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Straatfilms, hond in vaas en drukte - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Straatfilms, hond in vaas en drukte

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 Maart 2011 | Costa Rica, San José

Blijft leuk, je verbazen over andere culturen. In een bus zitten de stopt bij de halte 'vuilnisbak op de hoek van de straat' en de buschauffeur die schakelt met een enorme soeplepel.

Of zeggen dat je een klein beetje honger hebt en veel te veel eten krijgen. Of films kopen op straat van een vrouwtje die ze verkoopt voor 1000 Colones (= ongeveer 1,40 euro). Gebrande dvd'tjes die een brandlucht dragen.

Ook leuk, de 'hondenfamilie' op straat; Je hebt die husky op de hoek van de straat met twee verschillende ogen en te weinig eten.
Die twee zwarte hondjes bij Nina voor die in het gat in de straat slapen. Die enge daar op de hoek waarvan ik hoop dat ie nooit buiten komt als ik daar toevallig ben. Het zwarte hondje bij Denise voor dat altijd met je meeloopt, de 'huishond' van de Pestalozzi en ga zo maar door. Je zou er een sporthal mee kunnen vullen.
Dan heb je natuurlijk nog Betsie, die gelijk de quote van de dag oplevert toen Stef zich verveelde tijdens de vergadering en wel en uitdaging aan durfde te gaan.

De week ging eigenlijk best heel goed. Druk met vergaderingen, lesgeven, véél scriptiewerk, de opening van de voetbalschool voor de deur, waar Gershom volgens mij de hele stad bij elkaar kletst, dat wordt één groot feest. De sportdag ging best prima, afgezien van een lastig groepje jongens dat er voor zorgde dat we volgende keren bij elke activiteit politie in moeten schakelen. Heel jammer, maar blijkbaar kan het niet anders. Daarnaast dus lekker aan het rommelen met onderzoeksmethoden, cultuur analyses etc. etc. Het wordt best wel een groot onderzoek, nu ik er zo mee begonnen ben, maar ik hoop dat ISOP er veel aan heeft. Dat ze met mijn onderzoek op tafel een keuze kunnen maken voor wat betreft de strategie richting de komende paar jaren.
Het is best wel lastig dat ik weinig beschikking heb over literatuur hier, alles moet ik via internet doen, maar tot nu toe kom ik een heel eind.

Vanavond de observatieschema's maken die ik binnenkort in ga zetten en vast een opzet maken voor de interviews.
Morgen eerst hopen dat mijn postpakketje in Zapote, een ander stadsdeel, aangekomen is en daarna lekker ff naar het zwembad. Dat wordt mijn sport voor de komende maanden. Het niks doen ben ik zo zat, ik hoef maar 1 kop koffie te drinken en ik sta al te stuiteren. Zwemmen en surfen, hm vervelend.

Pura vida!

Floor

Quote van de dag; "Wedden dat ik die hond in die vaas krijg?' (Stef)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 35798

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: