Gracias para todos! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Gracias para todos! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Gracias para todos!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 Maart 2011 | Costa Rica, San José

Help. Nog 3 maanden en 3 weken. Het is niet eerlijk. Het voelt alsof ik morgen naar huis moet/mag (tegenstelling wordt steeds groter). Dan zit er dus maar 1 ding op; Leuke dingen doen! En dus stond er weer een weekend weg op het programma, net als vorige week; op weg naar Jacó! Het surfen beviel zo goed de afgelopen keren dat we dat nog maar eens moesten doen.

Vrijdagmiddag vertrokken en een paar uur later sta je met je voeten op het strand. Maar.. eerst even een slaapplek zoeken. Er waren enorme feesten in Jacó, dus we hadden verwacht dat 't niet zo gemakkelijk zou gaan, maar dat viel gelukkig mee. De eerste de beste dikke amerikaan die we tegen het lijf liepen had een Bed&Breakfast. Of zeg maar... resort waarvoor hij prijzen vraagt waarvan ie nooit rond kan. Maar dat vonden wij natuurlijk niet erg. Wij waren allang blij met een eigen kamer, met woonkamer, en keuken, en eigen badkamer, airco (AIRCO!!) en een zwembad voor de deur.

Niet vergeten; De manier waarop amerikanen 'gracias para todos' uitspreken. Het is dat het hier niet duidelijk wordt.. maar je lacht je een barst!

Ook niet vergeten; Alan, de amerikaan in het hotel. Bleef 4 weken met een stel vrienden. Christal vroeg hem; So.. what have you done here already? Waarop meneer antwoord; Getting drunk. A lot.
Ok.. we gaan!

Op naar het strand, waar we bij onze oude vriend (een week oud) Gustavo weer boards konden huren. Lekker de hele middag gesurfd en gekeken bij de surfwedstrijd die er niet was.
Eind van de middag waren we alledrie kapot, dus richting zwembad. Even later bedachten we dat het surfen toch wel heel erg leuk is, dus weer naar Gustavo.. en voor een uurtje nog 3 plankjes meegenomen. En toen kwam het mooiste moment van het weekend; Surfing the sunset. Op je plank zitten de zon in de zee zien zakken, een golf pakken, terugpeddelen en het ritueel weer van voor af aan beginnen. Zéker niet vergeten.

's Avonds waren er eigenlijk alleen maar dronken amerikanen op straat, dat vinden ze leuk. Ofzo. Dus vermaakten wij ons met onze pannekoeken in het huisje. Vandaag, zondag, hélemaal niets uitgevoerd. Lekker bij het zwembad gelegen, in de zon in de schaduw in de zon. Tot het tijd was om de bus weer terug te pakken, die er iets langer over deed dan normaal.. 4 uur onderweg geweest:(

Nu dus hop GTST kijken en morgen weer aan de bak!

Hoewel er al een paar genoemd zijn, nog meer quotes van de dag!

Quotes van de dag;

- Dat is het NK van Costa Rica (Floor)
- Het is hier 's winters 4 graden kouder dan warm. (Floor)

Pura vida!

Floor

• 08 Maart 2011 - 11:42

Loes:

Is het pannekoeken of pannenkoeken? Ik kan het niet meer bij houden. Gelukkig wordt het hier ook steeds meer graden kouder dan warm! Of moet ik zeggen warmer dan koud?

Genieten daar! xXx

P.S. Ook nog een leuke: poepsnot (snoeppot).