Rijke kust - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Rijke kust - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Rijke kust

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

22 Februari 2011 | Costa Rica, San José

Help ik heb weer veel te veel te vertellen, en dan vergeet ik ook nog de helft!

Afgelopen weekend zijn we met de familie van Denise naar de kust geweest, vlakbij Puntarenas. Haar vader heeft daar een of ander huis wat van het bedrijf is en door werknemers gebruikt mag worden.
Maak even een beeld van een sunset, strand met grotten, twee zwembaden, BBQ's, salsamuziek, een bal en eten.. véél eten. Dat was het:D
Men denkt hier trouwens wel wat anders over 'naar het strand gaan'. Waar wij Nederlanders op zo'n dag zo vroeg mogelijk in de auto zitten, racen naar 't strand, gillen als we in de file staan omdat meer mensen hetzelfde idee hadden, zo lang mogelijk op het strand zitten en dan snel weer terug naar huis.
Hier gaat men op tijd weg (tot zover niks raars), rijdt men langs de familie.. even ophalen, even kletsen. Vervolgens langs de supermarkt, daar 3 kwartier staan totdat alle mandjes netjes zijn gevuld (kassa-tempo werkt ook niet mee hier). Daarna naar een fruittentje langs de weg om fruit te halen. En uiteraard moet alles geproefd worden door die 'gekke buitenlanders'. Dat was niet erg! Maar het duurde wel lang haha. We zijn om half 8 weggereden, en om 11 uur waren we op het strand.. met een ritje wat anderhalf tot 2 uur zou duren. Zou..
Maar goed, dan hadden we ook wat! Het was daar zo relaxed dat we gelijk maar bedacht hebben Denise haar verjaardag daar te vieren! En we verzinnen er gewoon wat feestjes bij.. dat kan geen kwaad. Toch?

Lesgeven was weer een verhaal vandaag. Op de Pestalozzi nemen ze het niet zo nauw met de roosters, met als gevolg dat de bellen heel onregelmatig gaan en klassen regemaltig.. ja dat dan weer wel netjes regelmatig.......... niet weten waar ze heen moeten. Gelukkig gaat 't al ietsje beter.

Ben verder bezig met mijn onderzoeksaanleiding en een begroting voor de komende 4 (ja nog maar 4) maanden.. De eerste training van de voetbalschool ging super, er waren 40 kids.. veel meer dan verwacht. Ook de sportdag trok de nodige aandacht! Daar waren ook weer wat incidentjes.. waardoor je merkt dat je keihard in een andere cultuur terecht komt, en in een buurt waar 't nóg weer anders werkt. Tijdens de sportdag kwam er namelijk ineens een kerel het veld op, van een jaar of 15, met een dikke slang om z'n nek. Gewoon ff om te kijken.. die slang liet ie lekker lopen op 't veld en hij stond lekker te kletsen. Uhm.. meneertje? Is niet handig?

Ook wordt er volop niet-sigaretjes gerookt.. zeg maar. Ook heel fijn als je met kids vanaf 5 jaar aan 't werk bent. Ik stond even met m'n ogen te wapperen (kan dat?).. dat begrijp je. Maar er gebeuren zoveel dingen hier waar je gewoon weinig aan doet. Geen enkele ouder zei er ook wat van.. misschien is 't wel gewoon normaal. Ofzo. Definitie van normaal buiten beschouwing gelaten.

Aankomend weekend staat er een strandtripje naar Jacó gepland. Daar zie ik erg tegenop.. Vrijdag weg, zondag weer terug. Surfen surfen en surfen!

Quote van de dag; 'Als je een gouden medaille wint, zegt dat niet dat je de beste bent. Dat zegt dat je het hardste gewerkt hebt van iedereen'. (Taekwondo profi van Travis, MiddenAmerikaans kampioen)

Pura vida!

Floor

• 22 Februari 2011 - 22:16

Loes:

Dat van die niet-sigaretjes snap ik geloof ik nog niet helemaal....

• 25 Februari 2011 - 09:44

Pien:

leuk floor! geniet er lekker van gave verhalen allemaal!
    z