Wijsheid en gekheid - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Wijsheid en gekheid - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Wijsheid en gekheid

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 Februari 2011 | Costa Rica, San José

Wijsheid: Lesgeven is niet mijn ding.
Zonder gekheid: Lesgeven is niet mijn ding.

Ik liep vanochtend om half 7 de deur uit, en dat is echt heerlijk. Lekker warm buiten, en ik kijk van het begin van de straat uit op de bergen rond San José waar dan 's ochtends nog wat wolken rondhangen die heel erg hun best aan het doen zijn om daaroverheen te komen.

Terwijl het echt ontzettend leuk is! Maar ik ben er gewoon niet voor gemaakt.
Dinsdag en vandaag voor het eerst lesgegeven op, in dit geval, de Juan Flores basisschool. Dat is nogal behelpen, klassen die door je les heen rennen, juffen en meesters die de tijden nog niet weten (en wij zelf dus ook niet), betonnen veldje (lekker voor de knietjes), en héle kleine kindjes. Ja.. en leg dan maar eens hoe tikkertje werkt. Makkie, denk je dan. Jij raakt hem aan, hij staat stil. Klaar. Als iedereen stilstaat heb jij gewonnen. Werkt niet. 'Ik ga toch niet stilstaan? Dan tikt ie me weer!!'
Er waren vandaag echt momenten dat ik dacht; Oohhhh wat moet ik nu doen? Waar zijn mijn strategisch plannetje en mijn interne analyse?

Verder krijg ik zwaar de behoefte om de 'eier-man' een dreun voor z'n achterhoofd (of achter z'n voorhoofd.. geen voorkeur) te geven. De beste man komt elke ochtend om half 7 met z'n pick-up met mega, megafoon achterin omroepen dat ie 30 eieren voor 1500 colones (ofzo) verkoopt. Hoefikniet! Ik-hoef-niet! Maar hij luister niet :(

Quote van de dag; 'Profi ik ga niet sporten hoor want ik heb een beugel!'

Pura Vida!

Floor

  • 18 Februari 2011 - 11:33

    Loes:

    Soms.... Weet ik precies hoe je je voelt! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 35791

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: