Valentijnsdag - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Valentijnsdag - Reisverslag uit Bad Bentheim, Duitsland van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Floor

14 Februari 2010 | Duitsland, Bad Bentheim

Het is (helaas) nodig om 1 keer in het jaar de mensheid te stimuleren aardig te doen tegen elkaar.. en dat noemen we dan valentijnsdag.
Voor ons betekent dat een vol programma. Toen ik hier kwam hadden we een programma wat niet zo veel voorstelde, er waren weinig activiteiten terwijl er toch een heleboel spullen in de Kids Club aanwezig zijn. Logische stap 1; Alles gebruiken wat je hebt. Dat kwam neer op koekjes bakken, t-shirts beschilderen, schminken, gluhwein en warme chocolademelk verkopen etc etc. En dat levert al een heleboel lachende gezichten (en geld) op. En dat is natuurlijk precies de bedoeling! Koos vond het ook erg gezellig vandaag, maar Koos had het wel warm! Door het zweet ging het een beetje jeuken onder mijn Kooshoofd, maar ja.. terug jeuken met 25 kinderen met grote ogen vlak voor je is een beetje lastig. Vooral als een autistisch meisje de hele dag al loopt te verkondigen dat 'er toch gewoon een mens in zit'. Dat vind Koos natuurlijk niet zo leuk! Vindt! Vindt.. toch?
Vanavond staan er twee hele nieuwe foto's op van het Koos-proces, later volgt meer. Want dat is natuurlijk een fantastisch interessant geheel als jullie geliefde vriendinnetje verdwijnt in een plastic konijn!

De uitvinding van vandaag is het maken van een tekening met stiften die het niet doen. Kleine Lotte zat een tekening voor Koos te maken, met stiften die het allemaal deden. En een voor een legde ze ze weg; Nou ja zeg! Deze doet het ook al niet! Na een dikke roze streep gezet te hebben; Roossee doettet oo niet! Tomme tift. Koos kreeg aan het eind van de middag een prachtige tekening, en zelfgebakken koekjes in een oven die het gelukkig wel deed volgens Lotte. De papa van Lotte was ook erg aardig door ons een fooi te geven omdat we zo goed voor zijn dochter gezorgd hadden.

Nu weer lekker twee dagen vrij, morgen ga ik van de fooi maar eens het zwembad verkennen. Niets doen is echt niet weggelegd voor mij, vandaag zo'n drukke dag gehad, en ik ben 10 keer minder moe dan anders. Dus ik ga vissen vangen in het zwembad, eens kijken waar ik mee terugkom! Foto's zal ik uiteraard met jullie delen.

Motto van vandaag; Als het niet lukt, lukt het toch.

• 14 Februari 2010 - 17:49

Loes: