Projectjes en taxi-perikelen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Projectjes en taxi-perikelen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Projectjes en taxi-perikelen

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

11 Februari 2011 | Costa Rica, San José

Ik heb het nog niet helemaal door, maar de week is alweer bijna voorbij. En er is weer een hoop gebeurd en er zijn veel plannen voor volgende week! Vanaf 19 december in het mooiste land van Midden-Amerika, en volgende week gaat het dan echt beginnen, alle projecten gaan los!

Voor de voetbalschool zijn we druk bezig met het regelen van een trainer, het organiseren van de opening en meer. Het zou namelijk wel fijn zijn dat we de evt. trainer ook kunnen doorbetalen als wij eenmaal weg zijn, dus er wordt nu druk gepuzzeld hoe dat op te lossen.

Ook de zwemlessen krijgen steeds meer vorm. Alle kinderen worden verzameld, met een busje naar het zwembad gebracht, krijgen zwemles en worden vervolgens weer met de bus naar huis gebracht.

De sportdag vergt ook nogal wat aandacht. 20 Februari is de eerste, en juist omdat het de eerste is, is alles ff uitzoeken en geregel.

Mijn taak in dit steeds groter wordende (tenminste zo lijkt het) geheel, zijn de financien. Ja ik hóór jullie gewoon denken, dat kán niet. Maar toch, ik heb het zelfs zelf aangegeven daar lekker mee te willen prutsen, misschien krijg ik er dan toch nog eens verstand van.
Verder ben ik 'comunicador'. Een soort schakel tussen ISOP-NL, ISOP-CR in San José en Turrialba, en de projectleden, een soort algemene projectleiding ben ik. Dat betekent dat vrijwel alles eerst langs mij moet naar de projectleden of langs mij naar ISOP-staf wordt doorgegeven. Ook problemen worden op mijn bord gedumpt. Met gastgezinnen, onderling, met alles wat je maar kunt verzinnen, ik spring ertussen. En das best leuk! Alle info voor de voetbalschool is voor mij nu namelijk interessant, maar ook dat van de zwemschool en van de sportdagen. Het leukste tot nu toe is het bedenken hoe ISOP verder moet de komende jaren. Er zijn namelijk elk tweede halfjaar geen of weinig studenten, waardoor alle projecten stil komen te liggen en elke keer opnieuw opgestart moet worden. Wat doe je dan als organisatie in NL en met de mensen hier in CR, hoe moeten die projecten groter/beter/efficienter worden zonder dat hier Nederlandse studenten rondlopen, waar komt dan het geld vandaan, wie gaat het dan regelen etc. etc.

Volgende week maandag gaan we met de scholen de roosters bespreken en dan als het goed is dinsdag beginnen!

Piet Piraat kwam ook nog even op bezoek gister. Piet Wegpiraat wel te verstaan. In de taxi zat een Steven Seagal look-a-like die ons door de stad sjeesde. Verstandig? Nee. Lachen? Ja! Hoezo rustig-aan-cultuurtje..

Vanmiddag weer lekker spaanse les! Dat gaat ook steeds beter.. begin die verleden tijden een klein beetje door te krijgen en wordt nog steeds op elk foutje verbeterd thuis, waardoor ik elke zin ongeveer 6 keer zeg, ik mag namelijk pas de volgende zin zeggen als ik er eentje goed heb gezegd. Duurt lang, werkt wel.

Vandaag geen quote, maar twee gebeurtenissen van de dag;

1. Met 5 man op een vuilniswagen! 3 niks doen en twee halen de boel op, gezelligheid ten top!
2. Stroom in Guadelupe hele dag weg! Maatje brandweerauto's met heel veel mannetjes met snoertjes de hele middag in de weer om de boel weer aan elkaar te knopen.

Pura vida!

Floor

  • 11 Februari 2011 - 09:07

    Loes:

    Floor..... Ik ben trots op je! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 35803

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: