Al 5 weken onderweg - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Al 5 weken onderweg - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Al 5 weken onderweg

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

24 Januari 2011 | Costa Rica, San José

Niet normaal, ik heb drie keer met mijn ogen geknipperd.. en de teller staat al op 23 januari! 5 Weken verder!

En uiteraard zijn er weer een heleboel leuke dingen gebeurd! Begin bij het rolschaatsen, want dat was echt wel iets heel aparts. Je kunt hier nog geld verdienen als je een strakke vloer aanleg, wat discolampen erop en rolschaatsen uit gaat geven. Wij van de skeeler-generatie konden daar natuurlijk geen barst van en gingen de hele tijd bijna achterover. Er waren wel mensen die het wél konden, voornamelijk mannen.. eigenlijk alleen maar mannen. Vervelende mannen. Van die mannen die heel snel rondjes gaan draaien vlak voor je neus en dan verwachten dat jij ze om de nek vliegt. Nee kerel.. je zult iets anders moeten verzinnen dan.. rolschaatsen. Ook wel grappig was een groep meiden die samen met wat jongens een avond uit waren. Op een gegeven moment was het het 'snelle kwartiertje', waarin alleen de stoerste en snelste rolschaatsers op de baan mochten. Elke keer na 5 rondjes kwamen de heren weer even bij de dames langs, en kregen ze staande ovaties, alsof ze wereldrecords aan het breken waren. Fantástisch! Wat een leven heb je dan als man! Een paar rondjes rolschaatsen en hoppaaa, alle vrouwen staan te klappen! Ze vonden het maar raar dat wij niet stonden te klappen voor ze..
Daarna naar de film geweest, El Turista (niet heen gaan..). Speciaal film uitgezocht die in het engels gesproken was en spaans ondertiteld. 1. Je snapt de film. 2. Je leert er nog wat van. Wat denk je? Begint die poepfilm.. IN HET FRANS. Het eerste kwartier dus nul dikke nada meegekregen haha!

Gister wilden we met z'n allen naar Palmares, een groot festival hier een half uur vandaan. Maar toen we van alle kanten horen dat het vet druk was en dat je maar moest afwachten of je terug zou kunnen met de bus.. hebben we maar een Plan B bedacht. Pannekoeken bakken @ Guisella! We mochten haar keuken gebruiken en hebben de hele avond genoten van echte hollandse pannekoeken!!

Vandaag hadden we een rustig dagje. Mijn ouders hier zijn naar de markt geweest, as usual op zondag, en hebben allemaal vers fruit meegenomen, echt heerlijk. Met de groep zijn we naar de Cancha gelopen met een bal en een fles water.. klaar voor een middagje voetballen. Dat ging in 1e instantie even mis toen op de Cancha een voetbalwedstrijd bezig was (ja, er zit een slot op het hek.. en nee we wisten er niets van), dus naar een ander veldje gelopen en daar lekker gezeten. Na een half uur hadden we 8 tico's die mee aan het doen waren, en zo zit ons eerste dagje sportstimulering erop, en het was echt super leuk! Kids die daar komen om een beetje te hangen, worden ineens bloedfanatiek en beginnen met elkaar te praten omdat er een bal in het midden ligt. Hoe heet jij? Waar woon jij? Voetbal jij? Top! Het werd zelfs zo gewaardeerd dat 1 van de kereltjes naar z'n moeder rende en terugkwam met stukjes sinaasappel voor ons, hoe lief!

Vanavond uit eten met de hele groep, omdat Marije en Sabine morgen naar Turrialba gaan.

Quote van de dag; (Op het voetbalveld) 'Komen zij uit Amerika?' 'Nee man, dat zijn Spanjaarden' (Yes yes yes!)

Pura vida!

Floor

• 24 Januari 2011 - 12:05

Renske:

Heey!!

Jemig wat gaat dat snel, alweer 5 weken!:O:O
    Echt super leuk wat je daar allemaal doet, en die foto's wat is het daar fucking mooi!!!

ps ik ben JALOERS haha