Koffie en San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Koffie en San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Koffie en San José

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 Januari 2011 | Costa Rica, San José

Lieve Costa Ricanen,

Als je zo'n land hebt, met zulke prachtige landschappen en oceanen, en een dierenwereld waar je u tegen zegt, en mensen die zo vriendelijk zijn. Als je zo'n klimaat hebt en als je je geen seconde hoeft te vervelen. Als je zulke prachtige plantages hebt, bananen, ananassen, sinaasappelen, van alles. Waarom. Als je zulke fantástische koffie hebt. Waarom doet men hier.. half water half koffie, een deel melk en 3 delen suiker?

Men slaat hier achterover als ik vertel dat ik koffie zwart drink, met zonder niks erin. Muy fuerte muy fuerte. Nee.. gewoon lekker!

Vandaag downtown San José geweest, soort 'San José voor dummies'. Wel erg leuk om eindelijk een keer de stad te zien waar ik tot nu toe alleen 's nachts doorheen reed of een heel klein stukje vanuit de overvolle bus zag. Het is vrij rommelig, met veeeeel mensen, en relatief weinig cultuur. Dat komt omdat de stad in korte tijd (ca 20/25 jaar) in inwonertal verdubbeld is. Dus die cultuur is er nog niet echt. Het Teatro Nacional en de kathedraal zijn zeker nog wel een bezoekje waard!

Verder vandaag met m'n zusje hier de kerstspullen opgeruimd. Gister was het 3 koningen (oh was dat gister? Ja dat was gister!) en dus mocht de boom vanaf vandaag niet meer staan. Er kwamen 3 van die kliko-vuilniszakken vol met kerstspullen van de beneden- en bovenverdieping! Wat een bende! Mam, nu weet ik zeker dat wij echt héél minimaal zijn met kerst. We hadden gelukkig al bedacht dat volgend jaar keihard gevierd werd ivm het 'missen' van kerst in het oerwoud dit jaar.

Vandaag viel me ook op dat ik zowaar, zowaar ietsje meer versta van wat men hier aan tafel zegt. Vader Orlando is er achter gekomen dat ik op z'n zachtst gezegd niet erg van eieren houd, en dat heb ik geweten. 6 Keer per dag zegt ie; Wist je wel dat hier eieren in zaten? Wist je wel! Wist je dat daar óók ei in zit?
Je raadt hoe het ging toen ik vanmiddag pannenkoeken ging bakken. Wel een succes overigens. Pannenkoeken en stroopwafels.

Het is hier nu half 5, de rest van de dag niet zoveel doen:D

Quote van de dag; Zwart? Met zonder niks? Je bent gek!

Hasta luego,

Floor

• 08 Januari 2011 - 10:20

Corry:

Hee Floor!

Superleuk om je verhalen zo te lezen! Gave foto's en zo te lezen heb je een leuk gastgezin en vermaak jij je daar prima! Héél véél plezier nog in San José en succes! Geniet ervan!

Groetjes,
    Corry