Rondje rijden - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Rondje rijden - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Rondje rijden

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

09 Januari 2011 | Costa Rica, San José

Vandaag gingen Tracy en Travis naar de scouting, waar ze elke zaterdag heen gaan. Tracy vertrekt volgende week voor 10 dagen naar Pánama, dus die is erg zenuwachtig.
Ik heb ze daar afgezet met Ana, en toen zijn we naar een vrouw gereden waar Ana gewoont heeft toen ze studeerde (als ik 't goed begrepen heb haha). Volgens mij ben ik nog nooit zo warm onthaald door een volslagen vreemde. Koffie, koekjes, een rondleiding langs alle dieren (Lees: Papegaai, honden, katten, leguanen, vissen). De beste vrouw hield hele verhalen, gelukkig snapte ze dat Spaans niet mijn moedertaal is.. op de een of andere manier zien ze dat gelijk.. gek he! haha. Ze praatte heel langzaam en vertelde van alles over hoeveel studenten er wel niet bij haar hadden gewoon en wie dat allemaal waren, erg leuk!

Daarna naar nog een ander echtpaar, waar Ana vlakbij gewerkt heeft, en daar altijd op de koffie ging. (1 keer per jaar maakt ze dit rondje). Deze mevrouw gaf ons gelijk te eten en te drinken en ook hier kreeg ik een uitgebreide rondleiding. Ze was een echte artieste, ongeveer alles wat aan de muur hing had ze zelf gemaakt. Stenen, schilderijen, hout.. van alles beschilderde ze.
Wel uitkijken dat ondertussen mijn kapseltje niet in de ventilator verdween, het huis was niet echt gemaakt op lange Nederlandse gasten. Ondanks dat heerlijk gegeten, mango's meegekregen en de egel geaaid. Egel geaaid? Jup, ik heb een egel geaaid. Die staat er dik op!
De mannelijke helft van dit echtpaar deed iets in de export. Hij vertelde hoe koffie gemaakt werd (wist ik natuurlijk allang na de El Trapiche dag in Monte Verde, maar dat zei ik niet, want dan snapte ik tenminste waar het over ging!) en waar hij dat allemaal heen exporteerde. 'El oro rojo' (het rode goud) noemen ze het hier.

Morgen staat de grote schoonmaak van het buurthuis op het programma, want dinsdag beginnen daar onze spaanse lessen, en dan moet het er natuurlijk wel een beetje uit zien. Mazzel mede projectleden, dat jullie er nog net niet zijn, goed getimed!

Quote van vandaag; Nederland? Oh dat is dat land waar iedereen onder de zee woont! Ha en ik zal maar niet over het voetbal beginnen! (man van de koffie, wel met een vette knipoog, anders had ik 'm wat gedaan, dat begrijp je!)

Hasta luego,

Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 35795

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: