Nog een paar dagen! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 Januari 2011 | Costa Rica, San José

En dan komt de rest van de groep aan! Ik doe een hoop leuke dingen met m'n familie, maar kijk er toch wel naar uit dat de rest komt en dat we echt iets gaan doen!

Dinsdag zijn we naar de Universidad de Costa Rica gegaan, een minuut of 10 hier vandaan. Er ligt daar een sportcomplex waar je u tegen zegt, zelfs naar Nederlandse maatstaven. Het is niet allemaal gloedjenieuw, maar alles is er! Zwembaden, basketbalvelden, voetbalvelden, atletiekbaan, tennisvelden, honkbalveld, meerdere zalen, buitenzwembad, boogschietbaan en nog veel meer. Daar was een soort opendag, omdat het hier zomervakantie is, en er waren dus een heleboel mensen die daar lekker aan het sporten waren. Dus gevoetbald, en gebasketbald en van alles, dood was ik ongeveer!

Gisteravond ben ik met mijn 'zusje' naar de bioscoop geweest. Het plan was eerst Harry Potter. Dus wij haasten naar de bioscoop, had mevrouw op de site van een andere bios gekeken! Handig! Dus toen maar naar El Turista! En serieus, op het momént dat ik voor de kassa sta, zegt de beste man; Sorry, uitverkocht! Alsof ie het erom deed, echt waar. Uiteindelijk hebben we een uur gewacht en zijn we naar Los viajes de Gulliver geweest. Haha, werd het toch nog leuk. Geen fantastische film, wel een hoop gelachen!

Ook ben ik gister per ongeluk in de verkeerde bus gestapt. Je hebt hier bussen die uit KURU komen, die zijn 'goed', en bussen die uit El Alto komen, en das minder. Die komen uit Los Cuadros, een niet heel gezellige buurt. Dus ik vrolijk in de bus, toen ik ontdekte dat er zich wel heel veel dubieuze types om mij heen bevonden. Hm.. eerste halte maar even uitgestapt en de andere bus genomen.

Met Tracy heb ik gister afgesproken dat er een grote glazen pot op tafel komt. Elke keer als zij iets fout zegt in het engels (ze wil graag engels leren), gaat er 50 colon, zo'n 10 eurocent, in de pot. En elke keer als ik iets fout zeg in het spaans doe ik hetzelfde. Dat gaat me nogal wat kosten vrees, ze spreekt veel beter engels dan ik spaans!

Quote van de dag: Ik haat onze auto, als ik 'ze' vertel waar ik woon zijn ze altijd onder de indruk, totdat ze onze auto zien.

'De auto', is een kleine blauwe auto. Vraag me het merk niet, geen flauw idee. Koekblikmerk. Roest aan alle kanten en als je te lang stil blijft staan gaat ie enorm schokken en moet het toerental drastisch opgevoerd worden om een doorreis te garanderen.

  • 06 Januari 2011 - 16:24

    Loes:

    Floortje! Ik vind je verhaaltjes altijd zo leuk! Je maakt nu een hoop mee daar! ;) xXx

  • 06 Januari 2011 - 16:45

    Marije Kruiper:

    Heej!!
    Leuk om te lezen Floor! Tot maandag!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 35736

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: