Tripje - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Tripje - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Tripje

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

16 Januari 2011 | Costa Rica, Manuel Antonio

Hoe tof!
Vrijdagavond zijn we met zijn allen, 7 projectleden en 2 familieleden van hier met de bus (3,5 uur) naar Quepos gereden voor een weekendje strand! De eerste twee nachten hebben we in het dorpje Quepos zelf geslapen en de derde nacht (nu) slapen we vlakbij het strand in Manuel Antonio. Zaterdagochtend hebben we gesurfd! Echte surfdudes en duderinnen (mjah..) waren we! En het ging zowaar best goed! De tico waar we les van kregen was er van overtuigd dat wij ooit professioneel zouden gaan surfen.. ja.. echt. Meneer zei de hele tijd: He is coming the wave for you! Yes he is coming the wave! Listo?
Leuk leuk leuk was het! Daarna hebben we lekker op het strand gehangen en s avonds lekker gegeten onder ons hostel, waar je heerlijke sandwiches kon krijgen!
Vandaag, zondag, zijn we een nieuwe slaapplek gaan zoeken, dichterbij het strand. Qua slaapplek hadden we beter in Quepos kunnen blijven, maar de dag was echt super! We slapen nu in een 4 persoonskamer, maar meer dan 2 stapelbedden staan er ook niet. Heeft ook wel weer wat. Vandaag zijn we het national park in gegaan en hebben we een mooie wandeling gemaakt. Apen (mensen hou op met apen voeren.. pleas?), luiaards, leguanen en heeeeel veel vogels. S midddags lekker op het strand gehangen. S avonds wilden we een kampvuurtje maken op het strand. Het is Costa Rica.. dat kan toch wel? Maar ja.. de politie zat echt 10 meter van ons vandaan.. hmm. Totdat! totdat! De politie zelf kwam vertellen dat we wel een vuurtje konden maken als we hier langer wilden blijven, en dat we daar en daar wel veel karton konden vinden! Hebben we ook zulke agenten in NL? Ze dronken nog net geen biertje mee..
Even later kwamen er ook een stel ticos bij zitten (kan de komma s niet vinden.. sorry) en werd het helemaal een gezellig boel toen 1 van hun de auto het strand op reed en de boxen vol open gooide. Prima leven!
Geen idee wat we morgen gaan doen, maar dat zien we dan wel.. das dan weer het mooie ervan! Morgenmiddag weer met de bus naar het lelijk San Jose, maar ook fijn om daar weer te zijn.

Quote van de dag: Das de buurman, die heeft geen huis.

Hasta luego,

Floor