Vooruitgang op alle fronten - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Vooruitgang op alle fronten - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Vooruitgang op alle fronten

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

13 Mei 2011 | Costa Rica, San José

Ik zal niet gaan weergeven hoe snel de tijd hier lijkt te gaan, hoezeer ik me afvraag of er niet ergens een mannetje aan de klok zit te draaien, hoe de tijd sneller lijkt te gaan dan mijn hoofd.. dus dat zal ik dan ook niet doen!

Afgelopen donderdag hebben we als groep een grote doorbraak beleefd. Stef en ik hadden een vergadering op de Juan Flores school, met alle docenten, om ze over te halen zélf de sportlessen te gaan geven als wij weg zijn. Dus wij netjes Powerpointje maken.. gelúkkig bedachten we nog op tijd; jongens.. het is Costa Rica, weg met die Powerpoint.
Op weg naar de school werden we nog fijn gesplasht door twee auto's die meenden dat onze afspraak heus niet zo belangrijk was..

Eenmaal binnen ging de vergadering echt heel erg goed. Onze zinnen werden bijna afgemaakt en na aankondiging van ons voorstel begonnen ze zelfs te klappen. U kunt zich voorstellen; Daar stonden twee blije Nederlanders! Nu is het dus zaak ze zo goed mogelijk op weg te helpen, en dan gaat het gewoon door als wij weg zijn! Hoppa! Nu hebben we natuurlijk het plan opgevat om hetzelfde bij de andere school (Pestalozzi) te doen, maar dat vergt nog even wat meer werk haha.

Na goed werk moet er goed gegeten worden, en dus werd er met Chris en Stef een heuze maaltijd bereid, pasta met gehakt, spinazie, tomaatje en mozzarella. Het was de lekkerste maaltijd sinds januari!

De laatste tijd probeer ik Travis te helpen met zijn engels, wat ook zéér goed is voor mijn spaans. Wel jammer dat 't arme kereltje 's middags niets hoeft te doen aan school zodra hij thuis komt, maar om een uur of 9, half 10 's avonds keihard achter z'n broek aangezeten wordt omdat hij moet studeren. Of ik hem even wil helpen, succes!

Het scriptie-werk vordert ook gestaag. Nog 2,5 week voor de eerste deadline (1 juni) ben ik toe aan het hoofdstuk conclusies & aanbevelingen, managementsamenvatting en de grote allesomvattende CHECK, DUBBELCHECK.

En dan ben ik over anderhalve maand student af en hoop ik iets heel leuks te kunnen gaan doen in NL, en dan.. en dan.. op 17 november MAAAAAARCO BORSATO in Groningen!:D Met Marjolein en Loesje gaat het hele Martiniplaza op z'n kop!

Zo! Niet teveel vertellen over dat het zo goed gaat met mijn scriptie, dat kost alleen maar tijd! Dus hup weer aan de slag.

Pura vida!

Floor


Quotes van de week;

- Goeie zaken! (Floor)
- Het meisje met de rode cape (Floor) Bedoel je roodkapje Floor? (Chris)
- Die man heeft echt een zure baan hoor (Floor en Denise over de man die de garderobe van de speelgoedwinkel bewaakt).



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 35723

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: