De laatste twee weken - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu De laatste twee weken - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

De laatste twee weken

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

21 Juni 2011 | Costa Rica, San José

Daar staat het dan.. dus dan zal het wel waar zijn. Waaarbenjij.nu zegt; Over 12 dagen ben ik weer thuis. Ok. Weet je wel zeker dat het nog maar 12 dagen is? Het lijkt alsof ik hier nog lang geen halfjaar ben en ik moet ook nog zoveel doen? Maar goed, ze zullen wel gelijk hebben!

De afgelopen week zijn er weer mooie dingen gebeurd in de projecten. Het boek met 50 spellen is af en op de Juan Flores neergelegd. We geven nu samen met de docenten les zodat zij de lessen voort kunnen zetten als wij weg zijn. Op de Pestalozzi ligt dat wat moeilijker.. die hebben het niet zo op sporten..
Ook is deze week de allerlaatste vergadering geweest. Met de hele groep, de groep uit Turrialba, Oscar en Guis zaten we 4 uur lang (!!) het afgelopen halfjaar op te rakelen. Ik ben wel uit-vergaderd voor de komende zes jaar. Nou goed laat ik zeggen zeven. Er zijn in ieder geval weer een hoop dingen bedacht om het in 2012 ook allemaal goed te laten verlopen. Misschien een beetje teveel, ik hoop dat ISOP NL en ISOP CR zich kunnen toespitsen op 1 of 2 verbeteringen en zich niet teveel in het hoofd halen.. Dan kunnen er nog mooie dingen gebeuren hier in CR. Er zijn ook een heleboel mooie samenwerkingen opgezet, met het zuiden van CR (Anna die ik ontmoette in Uvita) en een stagebureau door het hele land, waardoor het concept van ISOP niet alleen in San José en Turrialba zijn vruchten af kan werpen maar met hulp van hun ook in de rest van het land. Ook hoop ik dat volgend jaar het project in Calasanz van de grond komt, dat moet in Nederland nog even onder de aandacht gebracht worden.

Morgen staat nog de laatste zwemdag op het programma, met diploma's en alles erop en eraan.

Mijn scriptie heb ik gister opgestuurd, help. Nu kan ik er echt niets meer aan doen. Beetje vreemd, een halfjaar met een verslag bezig zijn, analyses maken, interviews houden, observeren en nog meer analyses maken.. en het dan inleveren, dan is het weg! Volgende week woensdag (29e) presentatie. Mocht ik dan student-af zijn dan spring ik een klein gaatje in de lucht! Nog een gaatje spring ik als ik straks weer op Schiphol sta en op de een of andere manier ineens weer in Nederland, thuis ben. Thuis, maar toch ook een thuis achterlaten. En ik heb nog maar 12 dagen om daar allemaal over na te denken.
Je kunt je voorstellen dat er af en toe momenten zijn dat in slaap vallen niet het makkelijkste is. Zo ook vannacht. Hoewel ik pas om kwart over 11 te beginnen, en toch, en ik vind dat ik daar best een medaille voor mag ontvangen, presteerde ik het om me te verslapen. Ik had natuurlijk wel netjes mijn wekker gezet, maar een lege telefoon gaat niet vaak af, dus ook niet als je op moet staan. Vervolgens kijk ik (zonder lenzen) op de klok en constateer dat het 9 uur moet zijn. Tijd zat. Ik weer mijn bed in, vermoed dat er iets niet klopt, lenzen in, bed uit en jawel.. niet 9 uur, maar kwart voor 12! Oeps.

Afgelopen zaterdag heb ik vast samen met Stef onze verjaardagen gevierd. Bij Chris thuis werd 't een mooie partij. Ik heb een super shirt gekregen, met een groepsfoto achterop en voorop de quote: Het meisje met de rode cape (Ik vertaalde een spaanstalige filmtitel iets te letterlijk.. normale mensen zeggen dan roodkapje). Ook van de families leuke en lekkere cadeautjes gekregen. Tijdens het feest organiseerden Stef en ik een heuse quiz (zie foto's FB), was een enorm succes!
Travis vroeg mij zaterdag; Floor? Je bent vandaag toch jarig? Ik zo; nee Travis donderdag! Ooh ok zegt ie; Mag ik je haar kammen? Uhm.. ja, natuurlijk (wat lief dacht ik nog). Zit ie achter me op mijn bed netjes mijn haar te kammen en voor ik het wist droop er zachte gele en doorzichtige massa langs mijn net gewassen haar op mijn schone (klaar voor het feest) outfit. Een ei. Is dus traditie hier, en dat wist ik.. maar ik wás niet jarig zaterdag! Maar meneer Travis Orlando Rivera Obando vond het wel grappig. Inmiddels ligt er alweer een nieuw ei in de koelkast klaar, met mijn naam en een blij gezichtje erop. Mocht er daar boven de wolken dan toch iemand zitten, alstublieft sta mij bij.

Ook zijn er weer wat mooie quotes verzameld de afgelopen weken;

- Más bien (Chris)
- Profi wil jij mijn medicijnen
bewaren? (Leerling stopt mij een
zak met pillen toe)
- Floor! Tracy! Wie heeft dat
gedaan! (Ik gooi een glazen deksel
in 1000 stukjes en Orlando komt
daarachter.. woepsie)
- Canta la edad canta los huevos
(Tel de jaren tel de eieren, ik
word 2, heus!!)

Pura vida!

Floor


  • 21 Juni 2011 - 10:49

    Loes:

    Floortje! Ik kan me voorstellen dat het op dit moment allemaal heel dubbel voelt voor je. Ik kan alleen maar zeggen dat wij heel blij zijn dat we je straks weer zien! Ik ben ontzettend benieuwd naar de rest van je verhalen en foto's. Gelukkig hebben we je hier ook al voor een groot deel kunnen volgen.

    Ik hoop dat het allemaal goed gaat de laatste dagen. Ga ik vanuit. Ik hoop donderdag af te studeren, dus laten we samen een gaatje in de lucht springen! ;)

    Geniet van je laatste dagen Floortje!

    xXx Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Floor

Actief sinds 24 Jan. 2010
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 35716

Voorgaande reizen:

19 December 2010 - 03 Juli 2011

Graduación en Costa Rica!

24 Januari 2010 - 31 Juli 2010

Bad Bentheim op z'n kop!

Landen bezocht: