Koninginnedag en identiteitscrisis - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu Koninginnedag en identiteitscrisis - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Floor Wolthuizen - WaarBenJij.nu

Koninginnedag en identiteitscrisis

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

05 Mei 2011 | Costa Rica, San José

Landgenoten, boeren, burgers en buitenlui,

U zult zich ongetwijfeld content voelen met het feit dat mei begonnen is, wat inhoudt dat de laatste dag van april tot de geschiedenis behoort.

Betreffende dag was er één in het teken van het verjaren van de majesteit. Traditiegetrouw viert men dit met het nuttigen van Hollandse hapjes, voldoende oranje kledij en een grote, landelijke partij. Ook in Costa Rica waren, weliswaar een aantal van, deze ingredienten aanwezig. Oranje gekleurde feestgangers kwamen samen om het feest vorm te geven.

Ok, genoeg geklets. Het was heerlijk! Back to the roots, op zijn hollands vlaggetjes op je wangen en een voetbalshirt aan! Gershom zijn verjaardag, koninginnedag, het was zaterdag, Chris en Rik weer in town, allemaal redenen om feest te vieren.

De rest van de week was eigenlijk een standaard Purral-weekje. Veel scriptie werk. Datum van mijn eindgesprek is nu bekend, 29 juni. Dat is dus zeg maar, nog twee maanden, nog 8 weken. Dan ben ik geen student meer, als alles goed gaat. Help! Leuk! Help! Vet! whaaaaa

De projecten hier gaan eigenlijk nog steeds prima. Aanstaande woensdag is er een vergadering met alle docenten van de Juan Flores school om te kijken of zij de lessen over kunnen nemen als wij weg zijn. Als dat lukt is een groot doel bereikt en kan ik met een goed gevoel naar huis. Ook de voetbalschool is hard op weg zelfstandiger te worden en ik heb er goede hoop in dat dat ook gewoon doorgaat na juli.

Er is ook weer een nieuw projectje bij, in Ciudad Calasanz. Dat is een soort opvang voor 30 jongeren die door drugs- en/of sociale problemen niet meer thuis kunnen wonen. Ze kunnen daar naar school, een vak leren, naar de kerk, krijgen eten en onderdak etc. etc. Zij willen daar ook een voetbalschool opstarten en daar gaan wij een klein beetje bij helpen. Ze hebben ook een mooi agrarisch projectje, mensen kunnen naar Calasanz komen om te leren hoe je bepaalde gewassen moet verbouwen waarna ze dus de kans krijgen dat thuis op kleine schaal voort te zetten en de producten zelf te verkopen. Ook zijn er jongeren die er leren voor mechanic.

Er blijft natuurlijk wel tijd voor andere dingen, ik zwem tegenwoordig twee keer in de week met Denise. Van de week waren we weer fanatiek aan 't doen toen er een kerel naar ons toe zwom; 'Hoi, waar komen jullie vandaan?' Uit Nederland. 'Echt? Oh, ik dacht dat jullie braziliaanse waren!' Braziliaanse? Nee sorry meneer. 'Oh wat leuk, ja of ik dacht misschien Portugal, want jullie praten een beetje met een portugees accent'. Juist, dankuwel. Denk ik!

Zo! Lekker kort houden, zo gaat dat!

Pura Vida!

Floor

Quotes van de week:

- Liever geen bed dan een bed (Stef in Nena)
- Braziliaanse toch? (Dude in 't zwembad tegen Denise en Floor)
- Zit er een veeg op mijn bril ofzo? (Floor mist een glas uit haar zonnebril..)
- Zweetmeter-rater (Stef)

• 13 Mei 2011 - 12:22

Christa:

Hé Floor, geweldige verhalen schrijf je! Moet er in elk geval steeds weer erg om lachen. Nog een maand inderdaad voor mij, whaaaaa! Gaat veel te snel! Vandaag komen m'n ouders twee weken. Probeer echt volop te genieten van alles en dan maar hopen dat die laatste maand niet té snel gaat. Jij nog heul veel plezier daar! En we doen zeker over twee maanden even een bakkie! Lijkt me erg gezellig!

Liefs, Christa.